Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu
Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:
Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)
Pogledaj i ti najveću ponudu fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!
BEST BUY ponuda
Najpopularniji komplet utega i šipki za vježbanje kod kuće. Pogodan za izvođenje više od 100 vježbi. Zaliha je ograničena!
Osobe koje odlaze na posao biciklom imaju manji rizik od preuranjene smrti, u usporedbi s onima koji na posao idu nekim drugim prijevoznim sredstvom, zaključak je nove studije.
Studija koju su proveli na australskim sveučilištima Otago, Melbourne i Auckland objavljena je u International Journal of Epidemiology i kako navode autori studije, tijekom trajanja studije, osobe koje su na posao išle biciklom imale su 13 posto manju stopu smrtnosti od ispitanika koji su u istom periodu na posao išli pješice ili javnim prijevozom.
U studiji je sudjelovalo 3,5 milijuna ispitanika sa Novog Zelenda te se radi o najvećoj ikad provedenoj studiji koja proučava povezanost načina odlaska na posao i stope smrtnosti.
Dok studija nije utvrdila povezanost između pješačenja ili odlaska javnim gradskim prijevozom na posao i smanjene smrtnosti, autori studije ističu da postoje i drugi razlozi za promicanje ovih oblika prijevoza. "Hodanje na posao ima druge zdravstvene benefite osim smanjenja smrtnosti - uključujući prevenciju kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa - a korištenje javnog prijevoza doprinosi smanjenju ispuštanja ugljika, što daje i ekološku dimenziju.", navode autori studije.
Hodanje i vožnja bicikla doprinose smanjenju stope srčanih udara
Studija provedena u Engleskoj pokazala je da odlazak na posao biciklom ili pješice smanjuje rizik od srčanog udara i kod muškaraca i kod žena, tijekom provedbe aktivnosti, ali i do 2 godine nakon prestanka hodanja, odnosno vožnje bicikla na posao.
Faktori rizika od razvoja kardiovaskularnih bolesti su manjak tjelesne aktivnosti, pretilost, pušenje i dijabetes. U studiji koju su proveli Munyombwe i sur. se analiziralo podatke 43 milijuna ljudi u rasponu godina 25-74. Samo 11.4 posto ispitanika je bilo aktivno, a među aktivnima se hodanjem bavilo 8,6 posto ispitanika, a vožnjom bicikla 2,8 posto.
Promatrano prema rodu, muškarci češće na posao idu biciklom (3.8 % vs. 1.7 %) dok žene češće idu pješice (11.7 % vs. 6.0 %).
Vjeruje se da bi aktivnim planovima na višim razinama, poput izgradnje pješačke i biciklističke infrastrukture te poticajima za korištenje bicikla kao sredstva prijevoza povećao udio onih koji na posao idu biciklom ili pješice, što bi dugoročno donijelo boljitak na zdravstvenoj razini, ali i pridonijelo širenju svijesti o važnosti redovne fizičke aktivnosti s ciljem održavanja zdravlja i dugovječnosti.
Reference:
- Munyombwe T, Lovelace R, Green M i sur. Association of prevalence of active transport to work and incidence of myocardial infarction: A nationwide ecological study. European Journal of Preventive Cardiology, 2019; 204748731987622
- Shaw C, Blakely T, Atkinson J, Woodward A. Is mode of transport to work associated with mortality in the working-age population? Repeated census-cohort studies in New Zealand 1996, 2001 and 2006. International Journal of Epidemiology, 2020
Objavljeno 03.02.2020.